Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2015 10:35 - Лъв, Левский и предците!
Автор: letopisec Категория: История   
Прочетен: 11218 Коментари: 5 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
         Името „Левски“, т.е. определението „лъвски“, за Васил Иванов Кунчев е дадено в Белград от Г.С.Раковски. Легията, която се организира през 1862 г. в Белград, всъщност е един полк от около 600 души доброволци, пристигнали специално при Раковски, за да ги поведе да освобождават България. Между тях изпъкват имената на войводите Дядо Илю и Христо Македонски, дошли направо от Балкана с четите си. Стефан Караджа, Васил Левски, Васил Друмев, В.Д.Стоянов и мн. др.

image

Лъвът е символ на българщината. На каменен надпис от времето на кан Омуртаг (814-831) се съобщава как кана като направил дворец, го украсил с четири колони, върху които поставил два лъва.

image

Пред входовете на всеки от каменните български замъци и дворци, строени от тежки варовикови квадрати, е имало по два лъва…

imageЛъвът от съкровището на Кубрат от Малая Перешчепина.
image

Дано се намери някой да го каже това и на поредния президент на Република България, за да му светне какво трябва да има на входа на президентството.

image

Лъв българите са поставили и над Дербентската стена на Кавказ, докъдето е стигала територията на „древна Велика България“.

Образът на лъва като символ, българите били донесли от Халдея…


image

В “Хрониката на Констанцкия събор” (1414-1418 г.) на Улрих Рихентал, е изрисуван герб, известен от Второто българско царство. Три лъва са разположени един над друг на щит и надпис:“Keiser von Bulgarien” (Цар на българите). До рисунката на щита в хрониката е изрисуван друг герб отново във форма на щит с един изправен лъв. Над щита има кралска корона и надпис “Rex Caldeorum”, т.е. крал на Халдея. Под общата рисунка на двата герба стои следното изречение ”Императорът на България, който има за пълномощик един представител (на събора)  и владее също кралство Халдея”.

Надписът и титулатурата се отнасят, според специалисти, най-вероятно за цар Константин ІІ Асен Страцимир (1397-1425 г.), който е имал явно пълномощник на Константцкия събор.
        Ние предполагаме, че в Хрониката на Улрих Рихентал е останал спомен за последният герб на Българското царство от ХІV в. и същевременно за първата слава на древните българи.

Но защо тя е в Халдея?

Keiser von Bulgarien (Цар на българите) и Rex Caldeorum (Цар на халдеите).

Употребата на старата титла „Rex“ в съпоставка с „Keiser“, ни насочва към едно далечно минало спрямо началото на ХV в., когато Улрих Рихентал пише своята Хроника. Очевидно летописеца се е интересувал от древността на българската история и твърди, че България е била в „Месопотамия“, при това има предвид древна Месопотамия, видно от описанието на Азия, което дава: „Arabia, Moabicis, Petra deserti, Anthiohia, Terprus, Taffur, Edessa, Apamia, Alabim, Jerapolis, Hostia, Buliseh, Damascus, Bulgaria.“

Всичко това обърква учените, те търсят някаква средновековна византийска тема „Месопотамия“, някаква непозната европейска област Халдея и т.н.

За щастие обаче ние имаме още един източник, според който хуно-българите (кимерийците), са били в Халдея.

В грузинското съчинение „Мокцевай Картлисай” от V в. се дават древни сведение за „военното племе хони”, което дошло от Халдея и се заселило в градове на Урарту (Бундур).

Спомен от този българин Бунд е съхранен и в арменската география от VІ в. от н.е. на Мовсес Хоренаци, който свързва събитието не с ІV в. пр.н.е., а с ІІ в. пр.н.е. Подобни хронологични разминавания са нормални, по-важното е, че и арменския летописец знае за Бунд: „Кн.ІІ, гл.6: ”/Валаршак/ се спусна към зелените пасбища на предела Шара, който древните са наричали Безлесен или Горен Баоеан, а впоследствие, заради колонизаторите българи Вндур на Бунд, заселили се там, били наречени по неговото име Вананд. И досега селища там носят названия, получени от имената на неговите братя и потомци.“

Бундур живеели по течението на р. Кура в четири града, те са по тези места, според грузинския летописец на „Мокцевай Картлисай”, още преди Александър Македонски (ІV в. пр.н.е.). „Когато цар Александър обърна в бягство потомците на Лот и ги отблъсна към полунощната страна, тогава (той) за първи път видял свирепите племена бундурк, живеещи по течението на Кура в четири града с тяхните предградия: град Саркин, Каспи, Урбнис и Одзрах, и крепостите им (чети: цитаделите – бел.ред.): голямата крепост Саркин, правителствените (чети: царските – бел.ред.) Каспи, Урбнис, Одзрах.” (гл.І, Мокцевай Картлисай).

Упоменаването на цитателите и на градовете отделно дава много ясно указание, че тук става дума за пост-урартски градове, тъй като е невероятно населението на такава мощна антична държава като Урарту да изчезне безследно след VІ в. пр.н.е., когато е превзета. Несъмнено под името на свирепите „бундурк” в грузинското съчинение, е останал спомен от урарти, тъй като при разчитането на урартските клинописи в началото на ХХ в., се оказа, че самонаименованието им не е Урарту, както са ги наричали, а Биайнед (Биайн).

„Удивил се Александър и проучил, че те били потомци на йевусейците. Понеже не беше във възможностите му да воюва с тях, царят се отдалечи. Тогава дойде отделилото се от халдейците войнствено племе хони и измоли от владетелят на Бундур място за заселване и като даде данък, се заселиха в Занави. И владяха тези земи, плащайки данък, и тази местност се нарича Херки”(гл. І).

Тук под името „хони” не може да се разбира нищо друго, освен кимерийците, които около 100 години преди VІ в. пр.н.е. постоянно воюват срещу Асирия, която най-накрая е превзета от кимерийци (наричани "уман-манда" в "Хрониката на Геда" от 609 г. пр.н.е.), Мидия и Вавилон (другото име на  Нововавилонското царство e Халдея).

Залезът на кимерийската хегемония в Анатолия и Древния изток настъпва през VІ в. пр.н.е. Пътят на кимерийците на север към Кавказ минава през Урарту и очевидно в „Мокцевай Картлисай” се е запазил спомен от древни времена.

Към началото на VІ в. пр.н.е. кимерийците и бояните живеят съвместно в Задкавказието, в територията на дн. северна Армения и южна Грузия, както показаха новите изследвания по историята на древните кимерийци на Асколд Иванчик...




Гласувай:
11


Вълнообразно


1. d3bep - Тоя път, като изключим пак възду...
18.02.2015 12:09
Тоя път, като изключим пак въздуховодите към хуни и кимерийци ,заслужаваш адмирации.
Макар че недей разширява чак толквоа много аналогиите. Халдейството представлява модерно средновековно библеистко течение, а не историческа истина.

Лъвовете са живели в Тракия, имаше свидетелство на Херо че нападнали ариергарда на Мардонии, ако не греша, акто пресичал.
Лъвовете са емблема на местните от мног огодини, има ги по щитове, съкровища .В редица образи на тркаийския конник той ловува, като помощникът му е лъв.

Каот че ли най - добре ще ти илюстрира тезата ти тази монета на тракийския цар от македонски произход - Лизимах.

Лицево е той. Около лъва на реверса пише - Цар Лизимах.
Това ако не е емблема, не знам кое е.

http://www.beastcoins.com/AncientImitations/C1872.jpg
цитирай
2. letopisec - 1. d3bep
18.02.2015 13:11
да, лъва е от региона, откъдето е и Мидия и Персия....Знае се, че македонците са победени от Дарий, и са култивирани в определен смисъл да заемат от тяхната култура, но след това изцяло се отдават на гърцизъм, подобно траките...
цитирай
3. d3bep - Щом тъй предпочиташ, не ми се спори. ...
18.02.2015 15:48
Щом тъй предпочиташ ,не ми се спори....
цитирай
4. letopisec - По всеизвестни неща не бива да се спори, да...
18.02.2015 16:16
d3bep написа:
Щом тъй предпочиташ ,не ми се спори....

цитирай
5. d3bep - Не бива. Ама ти говориш откровени ...
18.02.2015 19:38
Не бива. Ама ти говориш откровени дивотии.
Македонците са същзници на Дарии, коиот се отмятат, провери си източниците.
Лъвът в Персия е по -скоро символ на животно, коеот царят убива, стихиите на природата. В тоя смисъл изборът на Лизимах за лъв като емблема очевидно не само че не е повлиян от персия, ами по - скоро дори антиперсийско ако намериш в него, по - прав ще да си.

Трето, македонски живя има няма 10 години като цар, повечето от тях дори не владял света. Га го усвои тоя гърцизъм ,га целия свят научи на него. Само виден кимеролог като тебе можеда не вдява, че светът с иговори един език - така наречен гръцки, и има подобна култура в средиземноморието ОТ ПРЕДИ ДА СЕ ПРЪКНЕ ДОРИ ФИЛИП, бащата на александър. На траките гръцкият им е майчин език. На малоазийците - също. Йонийци, факирийци и прочие са гръцки легенди. Колонизацията реално защочва след Ксеркс, гръцкият е по целия свят от ПРЕДИ ТОВА. Кой се е елинизирал .Елинизмът дори представлява в голяма степен по - скоро нахлуване на източни божества, отколкото Зевс и Хера да получат световна прослава.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: letopisec
Категория: История
Прочетен: 11486548
Постинги: 701
Коментари: 12663
Гласове: 3319
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. роман за Атила
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ